about me

My photo
kenapa OlatOalOaa? it's tongue-twister kan. actually, it pronounce as O-la-to-A-lo-ya. got it? why olato. its a worm, an elongated soft-bodied invertebrate animal which i named this blog as it. and why aloaa(aloya), is about my fav nick(commonly my fam call me as this nick) wiiwiittt. kan. okayy? now. live ur life! C:
life without a friend is death without a witness

Friday, December 17

hantu kak limah balik rumah(HKLBR)

sila baca title entry ni laju laju macam kat filem ni. haha. bagi aku, itu je lawak. AHAHA


BUT


the rest of this movie, aku rasa ya Allah, boring gila tahap ape pun aku x tahu. okay. kalau ade 5 bintang aku kasi 2 bintang je lahhh. hoh. jalan cite sangat lah aku x fahammm. bukan x fhm sebenarnye, cume x best. tapi yang aku x faham nye ialah kenapa die buat cite macam ni? padahal filem ni boleh jadi lebih berkualiti dari yang ni(ceh ceh nak comment macam aku ni org seni pulakk) ehemm bukan lah nak comment ape ape yg meng-down kan filem ni. cume, sebagai penonton movie yg tegar, nak bg pendapat skit lah pasal filem ni. 


dan aku rasaaa, filem zombie kampung pisang lagi best dr yg ni. AHAHA. best ke? C:


ni sinopsis ttg filem ni.






Sinopsis Hantu Kak Limah Balik Rumah

Husin lakonan Awie yang sebelum ini bekerja di Singapura mengambil keputusan balik ke kampung halamannya di Kampung Pisang.  Apabila pulang ke rumahnya, Husin hairan melihat perangai pelik jiran sebelah rumahnya iaitu Kak Limah.
Dia juga mengalami kejadian menakutkan ketika mahu tidur.  Seterusnya  dia  pendudu,k kampung Pisang Beramai-ramai ke rumah Kak Limah dan mendapati mayat Kak Limah yang hampir reput.  Tapi setelah pengebumian jenazah Kak Limah, kampung pisang masih dihantui makhluk misteri di tengah-tengah malam.
Kalau kak Limah sudah selesai di tanam hantu apakah itu sebenarnya?  itulah sebenarnya misteri yang cuba dihuraikan dalam filem Hantu Kak Limah balik rumah tersebut.


Gandingan pelakon-pelakon yang hampir sama seperti filem Zombi Kampung Pisang sebelum ini iaitu Awie, Man Kadir, Zami Ismail, Johan Raja Lawak, Pekin, Shoffi Jikan, Avaa Vanja dan Nadia Mustafar. Serta dengan kehadiran Ummi Nazeera sebagai pelakon utama juga diharap memberikan impak kepada keberkesanan filem tersebut.

sinopsis ni aku copy kat sini,


okayy. cukuplah sampai disini.
korang pergilah tgk cite ni, dan rate lah sendiri filem ni.

p/s: aku tgk cite ni ngan FK kat mid. die belanja. terimakasih FK! ily lah. sorry to NZ sbb ni sume ni aku x plan, smlam aku g UM, lepas tu ade masa lagi, tu yg singga mid tuh. imy,NZ! C:



err.. ni antara feedback kat FB ttg HKLBR. sume kate best. tu yg mendorong aku nk tgk cite tu smalam instead of 'Aku masih Dara' dah penuhh.









'You can't reach your goals without taking some long shots' 
Like it or Leave it ♥

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...