about me

My photo
kenapa OlatOalOaa? it's tongue-twister kan. actually, it pronounce as O-la-to-A-lo-ya. got it? why olato. its a worm, an elongated soft-bodied invertebrate animal which i named this blog as it. and why aloaa(aloya), is about my fav nick(commonly my fam call me as this nick) wiiwiittt. kan. okayy? now. live ur life! C:
life without a friend is death without a witness

Tuesday, December 14

Korea

hei. hai. helo. 
OPPSSSsss,


annyeong(hello)!


aha.actually Korean things macam lagu lah, dramalah, movie or whatsoever ni, aku x minat pun, tapi peminatan dengan korea korea ni bermula semenjak masuk matrik. 
homai. 
kenapa lah matrik baru kenal sume sume ni weh? 
oh. lupa! aku sangat nerd waktu zaman skolah? 
haha kan kan?(dak skola lame aku, sila angguk! yay.) C:


ermm. ok lah.
apa yg aku 'like' sangat pasal korea?
1. cara mereka cakap
2. cara mereka ''memberi pernghormatan''(mcm kat Msia,'salam tgn')
3. makanan mereka
4. cara mereka marah


huraian kenapa aku 'like'
1. dorang cakap lembut kot weh. sweet je dengaa. hehe. tapi kan tapikan. kalau dorang marah.. fuyyo. panjang nye lah dorang cakap. tapi lembut gak. teheee C:


2. hah! ni aku suke. kalau kat Msia kan, org akan berjabat tangan. erm tapi kalau yg bukan muhrim macamana? hmm. tu yg aku suke pasal bab ni. dorang just tunduk je untuk penghormatan. kalau jumpe, tunduk. pastu blah. kalau lepas kene marah pun, tunduk jugak. wahh. impress, sangat 'like'. tapi x tau ah kalau itu hanya lakonan mereka didalam drama dan filem je kan. sbb aku rumuskan melalui pemerhatian ku dr dramas n films mereka C;


3. auwww. makanan! yay. ni mmg aku suke sangat. makanan kan? sapa x suke! ahh. saya sangat suka makanan. haha. Ramen, sushi(err jepun kot. tapi korea pun mcm same je) haha.  tapi saya suke ramen sushi noodles yg jepun korea makan uh. hehe. ermm. apa lagi ah. tapi mereka makan sume yg berkhasiat! kurg makanan yg berminyak sesuai sgt untuk aku ber-diet. hehe! sgt good.. wiiwiittt C:


4.oh marah! mereka marah sangat sweet. haha. korg tgk ah sendiri cara mereka mrah kat drama2 uh. rumusan yg ku leh bgtau, walaupun mereka marah, mereka still mcm hormat je org yg die marah uh. so, rasanya, sgt bgus jugak lah. tapi kalau aku marah. erm tlg lahhh. x leh kawal dah. sapa yg penah kne marah uh. maaf ek! C:


act, byk lagi nak kasi tau pasal korea yg aku suke spt, island die, cara budaya, tempat tempat menarik. aha! destinasi idaman! korea lah kot. inshaAllah, de rezeki, sampailah aku di sana ye. hehe.


oh lupa. in order to feel Korea, aku just learn their essential or basic language.
tehee. siap tulis lagi tau(tett. tulisan x bape nak dr lah)!! haha




sampai di sini sahajaaa..


gomapseumnida! C:




'You can't reach your goals without taking some long shots' 
Like it or Leave it ♥

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...