about me

My photo
kenapa OlatOalOaa? it's tongue-twister kan. actually, it pronounce as O-la-to-A-lo-ya. got it? why olato. its a worm, an elongated soft-bodied invertebrate animal which i named this blog as it. and why aloaa(aloya), is about my fav nick(commonly my fam call me as this nick) wiiwiittt. kan. okayy? now. live ur life! C:
life without a friend is death without a witness

Tuesday, January 11

theater - Karma Latifah

pre-view of Kolej Kediaman Kelapan's Theater

Karma Latifah
synopsis pendek: Latifah merupakan seorang wanita kaberet yang berkerja di kelab malam. dia mempunyai suami dan seorang anak perempuan. Latifah tidak menghiraukan keluarganya kerana sibuk akan kerjanya di kelab malam. dan dia juga berselingkuh dengan seorang lelaki yang berpangkat tengku. akhirnya, akibat ketidakhirauan dia terhadap keluarga, dia telah kehilangan anak perempuannya. anak perempuannya mati kerana demam panas. itulah karma yang dihadapi Latifah.
[p/s: sinopsis ini mungkin tidak tepat kerana ini berdasarkan pemerhatian saya yang menonton teater itu tadi]

kalau nak tahu cerita betul betul, sila tonton sendiri teater di Universiti Malaya(UM) dalam Festival Teater minggu ini. masuk adalah percuma! boleh bawa makanan sendiri kot. bawalah popcorn untuk tidak bosan. AHAHA.

venue : dewan auditorium Kompleks Perdanasiswa,Universiti Malaya
tarikh : 13-17 January 2011
time : (I'm not sure about the time but maybe evening till night)

festival teater ni, yang aku tahu, ialah pertandingan teater antara kolej di UM. teater ni mungkin untuk FeSeni(Festival Seni) kot. oh ya. aku memang tak sure pasal program program ini. apa yang aku tahu je aku tulis. tapi kalau salah, sila betulkan. AHAHA. 

okay. 
ni antara babak babak wakil kolej aku dalam pre-view teater Karma Latifah


 some scene memang lawak gila 
**tangan didada mata keatas**
siyes tak tipu. 
aku siap gelak gila gila kot. 
AHAHA

korang yang berkesempatan dan ada masa lapang pada tarikh 
yang dinyatakan di atas, boleh lah menjejakkan kaki di Kompleks Perdanasiswa, UM! 
saya repeat, masuk memang percuma!!
siapa yang tak pernah tengok teater tu, sila lah datang sebab suasana siyes macam Istana Budaya(IB). ntah ntah, IB pun kalah dari Festival Teater kitorang kat UM ni. hehe

akhir kata, sokong lah industri seni Kolej Kediaman Kelapan, Universiti Malaya!


p/s: akak, abang, nak tambah merit boleh? tadi saya datang tengok teater tu tau! saya sokong tau! pls pls. C:




'You can't reach your goals without taking some long shots' 
Like it or Leave it ♥

6 comments:

farahinkamaruddin said...

hoi,jom gi tgk mlm nih!

Aliaa Jahaya said...

esok esok lah weh. haha

asybedazzle said...

ohh student UM, course apa btw? :)

Aliaa Jahaya said...

yep yep. student UM. *grin*
course : sc. math.
kamu?

Miss Shizu said...

wahh teater..rindu zaman zaman berlakon teater dulu...=)

Aliaa Jahaya said...

hehe. teater memang BESTTT!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...